"Hej, asszonykám, asszonykám!"
- kezdett rá a sopánkodásra a szegény ember.
Fotó: Peer Réka
Három kívánság című mesénkhez a szegény embert és a feleségét egyszerű, minden háztartásban fellelhető eszközökből alkottuk. Ezek az eszközök, azontúl, hogy a hétköznapi használatban milyen funkciót töltenek be, bábként üzenetet hordoznak.
Három kívánság című mesénkhez a szegény embert és a feleségét egyszerű, minden háztartásban fellelhető eszközökből alkottuk. Ezek az eszközök, azontúl, hogy a hétköznapi használatban milyen funkciót töltenek be, bábként üzenetet hordoznak.
Fotó: Peer Réka
Egyszerűen, nagyszerű
A megjeleníteni kívánt karakter váza, textúrája hordozza azokat a mély tartalmakat, amely a szegény asszonyt és a férjét "szegényessé" teszik. Az arcok barázdáltsága a néző számára az idős emberek asszociációját eredményezi. A testalkat szögletessége is hangsúlyozza, főhőseink éleének embert próbáló voltát. Mindezek a pillanat tört része alatt megjelenő gondolatok. Talán meglepő lehet, de a legkisebb gyermekek számára is világosak ezek a jelzések. Amikor egy gyermek rámutat a bábra és azt mondja "öreg néni", akkor a bábkészítő úgy érzi, jó munkát végzett.
Egy mozdulatlanságba merevedett arcon a szemek távolsága, formája fejezi ki, hogy fiatal, öreg, gonosz vagy éppen jóságos-e a figura. Anyagában, durvaságában vagy éppen kidolgozottságában minden báb egy-egy üzenetté, jellé sűríti mindazt, amit a bábos ki szeretne fejezni általa.
Egy mozdulatlanságba merevedett arcon a szemek távolsága, formája fejezi ki, hogy fiatal, öreg, gonosz vagy éppen jóságos-e a figura. Anyagában, durvaságában vagy éppen kidolgozottságában minden báb egy-egy üzenetté, jellé sűríti mindazt, amit a bábos ki szeretne fejezni általa.
Fotó: Peer Réka
Megelevenedik a báb
A bábtestek kialakítása, bábjátékunk lelke. Hisz az anyagot meglelkesítjük. Kezünkkel, jelen esetben egész karunkkal játszunk. Ebben a darabunkban a szereplők "röghöz kötöttek", egy pontba fixált helyükről nem mozdulnak el. Ez korlátoz is, de egyben valódi játékra kényszeríti a bábost. A történet alatti gesztusok mindössze 4 kar játékának koreográfiája.
Fotó: Peer Réka
Személyes játék
Játékunk kifejezője a báb, mégis egész lényünkkel jelen vagyunk. Ennek az előadásnak különlegessége, hogy valóban a báb mögött állunk. Saját gesztusaink, hanghordozásunk együtt él a történettel. Mégis a "pódiumhoz" lépő gyermek a bábhoz beszél és a bábelőadás addig folyik, amíg a gyermekek érdeklődnek. Ha nem szűnik az igény, akkor a bábok "elmennek aludni". Ez a mese vége.
Ha tetszett a cikkünk, várunk vissza jövő hétfőn is.
Ha tetszett a cikkünk, várunk vissza jövő hétfőn is.
Folyamatosan bővülő repertoárunkkal igyekszünk széles korosztályban kielégíteni a meseszerető gyerekek igényeit és ha módunk van rá visszatérni azokra a helyszínekre Pest megye határain belül, ahol már jártunk.
Várjuk megkereséseiket a meselatoszem(KUKAC)gmail.com címen!
Addig is kövessetek minket a Meselátó Faceook oldalunkon!